Укидање контроле цена поштанских услуга у Великој Британији



hellmail(преузето: Hellmail Postal News)

Најављено укидање контроле формирања цена комерцијалних поштанских услуга Royal Mail-а од стране Ofcoma у Великој Британији могло би да представља замку у виду додатних намета, штетних за развој директне поште. Наиме, према актуелним прописима, пошиљке у великом броју (bulk mail) су изузете од плаћања ПДВ-а.

Према истим тим прописима, укидање контроле цена би аутоматски значило подложност тих услуга плаћању ПДВ-а. Уколико Ofcom не повуче свој предлог, услед озбиљних реакција на објављену јавну расправу, која је окончана у првој половини месеца јануара, то би значило да контрола цена може да буде укинута већ 2. априла ове године.

Истина је да већина предузећа може да добије повраћај средстава уплаћених на име ПДВ-а, али овај механизам се нажалост не односи на добротворне организације и компаније које послују у домену финансијских услуга – које уједно представљају највеће кориснике услуга директног маркетинга. Обавезних 20% повећања трошкова, уз могући раст цена производа и услуга представља озбиљну претњу даљем развоју и дугорочном опстанку директне поште.

Из Удружења за директни маркетинг желе да знају да ли ће трошковима које ће компаније морати да плаћају за ову услугу бити додат износ ПДВ-а на основу постојећих прописа, или на основу неких нејасних и још ненајављених планова Пореске управе Велике Британије (HMRC), да ли ће се наплата вршити од 2. априла или ће постојати неки грејс период. Већина компанија, како је већ напоменуто, може да оствари повраћај средстава на име ПДВ-а, али то није могуће за добротворне организације и фирме из области финансијских услуга, које ће ове нове трошкове једноставно морати да урачунају у свој редовни буџет.

Ови додатни трошкови прете да за велике пошиљаоце постану разлог напуштања поштанског сектора као медијума свог пословања, и да се окрену другим маркетиншким каналима, који нуде много конкурентније цене.

Компаније које користе поштанске услуге за слање корисничких рачуна или извештаја већ су у 2011. биле натеране да плаћају 15-20% већу цену на име трансакционих услуга за пошиљке у великом броју. Многе од ових компанија су већ најавиле своју намеру да престану да користе поштанске услуге, уколико Royal Mail своју нову комерцијалну слободу искористи за наметање новог таласа великих поскупљења.

Комерцијални корисници услуга пошиљака у великом броју (bulk mailers) представљају највеће клијенте Royal Mail-а и својим пословањем доприносе приступачности цене универзалне поштанске услуге.